تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 آبان 1401 ساعت 15:20

اگر کار خودشونه! پس چرا آرشام، کیان نشد؟ + عکس و فیلم

برای رسانه‌های ضدانقلاب، سازمان‌های بین‌المللی، برخی از رسانه‌های داخلی و سلبریتی‌ها؛ فرق می‌کند کیان شهید شده باشد یا آرشام!

فارس نوشت: فاصله بین حادثه تروریستی شیراز و حادثه تروریستی ایذه، تنها ۲۰ روز است. در هر دوی این حادثه تلخ، دو کودک به دست تروریست‌های وارداتی و داخلی، به شهادت رسیدند که تمام مردم ایران از آن ناراحت شدند. یکی آرشام و دیگری کیان. اما، رسانه‌های خارجی، برخی رسانه‌های داخلی و برخی سلبریتی‌ها، رفتار کاملا متفاوتی در این دو حادثه داشتند.

رسانه تروریستی سعودی اینترنشنال که تاکنون بارها از حملات تروریستی در ایران حمایت کرده است، (مثلا حمایت از تروریست‌های الاحوازیه در حمله به رژه اهواز)، در واکنش به خبر شهادت کیان پیرفلک، در چند ساعت، چند ده خبر منتشر کرده است.

اما این رسانه تروریستی، در خصوص شهادت آرشام، حتی خبر فوت او را منتشر نکرد.

به گزارش ایندیپندنت، یونیسف گفته است «کشته شدن کیان پیرفلک، هولناک است». اما یونیسف اظهار نظری در خصوص کشته شدن آرشام در حمله تروریستی شیراز نداشت.

شبکه BBC، رسانه حکومت سلطنتی - موروثی انگلستان نیز در گزارشی، بدون ارائه هیچ مدرک و سندی، مدعی شد کیان  توسط ماموران به رگبار بسته شد.

 اما همین رسانه، حتی خبر کشته شدن آرشام را اعلام نکرده بود.

صدای آمریکا، یکی دیگر از رسانه‌هایی است که به فوت کیان واکنش‌های فراوانی نشان داد.

اما صدای آمریکا، حتی خبر کشته شدن آرشام در حمله تروریستی را، منتشر هم نکرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، نسبت به فوت کیان واکنش نشان داد و گفت «این موضوع را پیگیری خواهد کرد». اما نه جیک سالیوان و نه هیچ مقام آمریکایی دیگر، در واکنش به فوت آرشام، اظهار نظری نداشتند.

این درحالی است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا، چند روز گذشته اعلام کرده بود: «گروه اپوزیسیون در ایران، در حال مسلح شدن با سلاح‌های وارد شده از کردستان عراق هستند» و تنها چند روز پس از آن، اقدامات تروریستی در ایذه رخ داد.

 رادیو فردا، رسانه وابسته با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA)، به نقل از سجاد پیرفلک، عموی کیان، شلیک ماموران را عامل فوت کیان معرفی کرد.

اما این رسانه امنیتی-آمریکایی، صحبت‌های دایی کیان را منتشر نکرد. دایی کیان، حادثه تروریستی ایذه را همچون حادثه تروریستی شیراز می‌داند و از نیروهای امنیت درخواست دارد تا قاتلین خواهر زاده‌اش را پیدا کرده و مجازات کنند.

رادیو فردا همچنین گزارشی از پدربزرگ کیان منتشر نکرد. پدربزرگ کیان به صراحت از سو استفاده آشوب‌گران و دشمنان از فوت کیان، انتقاد کرد و قسم خورد که آن‌ها را نمی‌شناسد.

اما این رسانه آمریکایی بازهم به دروغ‌گویی ادامه داد و مدعی شد که خانواده کیان، جمهوری اسلامی را مسئول قتل او می‌داند.

رادیو فردا نیز مانند سایر رسانه‌های خارجی، هیچ واکنشی نسبت به کشته شدن آرشام سرایداران در فاجعه تروریستی شیراز نداشته بود.

روزنامه اصلاح طلب شرق، در گزارش صفحه اول خود، به خبر فوت کیان واکنش نشان داد؛ ولی اعلام نکرد که این حادثه تلخ، نتیجه اقدامات تروریستی بود. این روزنامه در واکنش به فوت آرشام، صرفا اسم او را در میان شهدای حمله تروریستی شیراز اعلام کرده بود و نه بیشتر.

روزنامه اصلاح طلب اعتماد نیز در گزارشی تحت عنوان «ابهام‌های قتل کودک ایذه‌ای»، نسبت به فوت کیان واکنش نشان داد و همچون رادیو فردا، با انتشار اظهارات عموی کیان، به طور ضمنی، حکومت را مقصر دانست. این روزنامه اصلاح طلب همچون رسانه امنیتی-آمریکایی رادیو فردا، تا این لحظه گزارشی از صحبت‌های دایی و پدربزرگ کیان، منتشر نکرد. همچنین روزنامه اعتماد، هیچ گزارش تولیدی درباره شهادت آرشام نداشت.

اصلاحات نیوز همچون رادیو فردا، به نقل از عموی کیان، عامل فوت او را ماموران دانسته است. اما در خصوص آرشام، صرفا به انتشار نامش در میان شهدای حرم شاه‌چراغ، اکتفا کرده بود.

رسانه اصلاح طلب انصاف نیوز همچون رسانه سازمان جاسوسی آمریکا، در واکنش به فوت کیان، روایت عموی او را تکرار کرده است ولی درباره شهادت صرفا به نام او در میان شهدای شاهچراغ اشاره کرده است.

آذر منصوری، دبیرکل حزب اتحاد ملت، در توییتی نسبت به شهادت کیان واکنش نشان داد و گفت «اینبار دشنه تیز خشونت قلب کوچک رنگین کمان را نشانه گرفت».

اما آذر منصوری در واکنش به حادثه تروریستی شیراز، حتی حاضر نشد داعش را -که خودش اعتراف کرده بود-  عامل این حمله بداند و در مورد عوامل حمله شیراز گفت باید ابعاد آن روشن شود.

علیرضا عصار، آهنگ‌ساز و خواننده، برای کیان قطعه‌ای تحت عنوان «به نام خداوند رنگین کمان» خواند. اما عصار واکنشی نسبت به شهادت  آرشام، نداشته است.

محسن چاوشی که پیش از این نسبت به حضور تیم ملی  ایران در جام جهانی واکنش منفی نشان داده بود؛ در پستی در واکنش به شهادت کیان نوشت «خوزستان، امروز نوبت به کودکانت رسیده است». اما در حادثه تروریستی شیراز، واکنشی نسبت به شهادت آرشام نداشته بود.

ستاره پسیانی، قبلا با انتشار پستی از شعار زن زندگی آزادی حمایت کرده بود و مکان خود را که ایران بود، به «جهنم» تغییر داد.

پسیانی در واکنش به فوت کیان، با انتشار پستی نوشت «نمی‌بخشیم و فراموش نمی‌کنیم». اما گویا فوت آرشام برای او اهمیتی نداشت که بگوید فراموش نمی‌کنیم یا نمی‌بخشیم.

اصغر فرهادی نیز با انتشار پستی در اینستاگرام خود نوشت «خون این کودکان پاک دامان آلوده‌تان را خواهد گرفت». اما او واکنشی نسبت به حمله تروریستی شیراز و کشته شدن آرشام، نداشت.

هنگامه قاضیان نیز در اینستاگرام خود واکنش نشان داد و حکومت را مسئول کشته شدن کیان دانست. اما او نیز مانند برخی سلبریتی‌ها، واکنشی نسبت به کشته شدن  آرشام نداشت.

در این بین، رسانه ملی، رسانه‌های بی‌طرف و رسانه‌های انقلابی، از این استاندارد دوگانه فاصله گرفته و هم به شهادت آرشام پرداختند و هم به شهادت کیان.

صداوسیما هم به پوشش خبری حادثه تروریستی شیراز پرداخت، هم ایذه. هم به شیراز تسلیت گفت، هم به ایذه. هم نسبت به شهادت آرشام واکنش نشان داد، هم نسبت به شهادت کیان.

خبرگزاری تسنیم که قبلا به شهادت آرشام پرداخته بود، اکنون به شهادت کیان نیز پرداخته است.

اما برای رسانه‌های خارجی، برخی رسانه‌های داخلی، به خصوص اصلاح طلبان و برخی سلبریتی‌ها، فرق می‌کند کیان شهید شده باشد یا آرشام!

591 نمایش

نظر دادن